Masszázs



Az én masszázsaim NŐKNEK szólnak!
Elsősorban 25-55 év közötti keveset mozgó, munkája miatt túlterhelt, főleg szellemi és ülőmunkát végző hölgyeknek tudok segíteni abban, hogy :
-megszúnjenek a fájdalmas izomcsomói
-lemenjen válláról a teher
-megnyugodjon
-pihentetőbben, mélyebben aludjon
-jobban koncentráljon a munkájában, és minden helyzetben
-rossz hangulata, depressziója megszűnjön
-több legyen a lelki és fizikai energiája

Az általam alkalmazott masszázsok fajtái:
Svédmasszázs
Talpmasszázs
Indiai fejmasszázs

További hasznos és érdekes tudnivalók és információk a masszázzsal kapcsolatban:
A masszázsról
Mikor forduljunk masszőrhöz
Gyakori kérdések
A masszázs hatásai
A masszázs javallatai
Az aromaterápiáról
Mivel egészíthetjük ki
Jelek, hogy masszázsra van szükséged


SVÉDMASSZÁZS


A masszázs a legrégibb kezelési módok közé tartozik. Ösztönös művelet, amelyeket őseink is alkalmaztak a testi fájdalmaik megszüntetésére símogató, nyomkodó mozdulatokkal. Mechanikai tevékenység, a test szöveteinek kézzel történő megdolgozása. A test felületén meghatározott fogásokkal, a fogások meghatározott sorrendjében kezelési céllal alkalmazott mechanikai inger, melyre a kialakuló válaszreakció a fizikai gyógyhatás.
A svédmasszázs általában masszázságyon történik, a bőrrel közvetlenül érintkezve a kívánt és megfelelő vivőanyagokkal.
Fokozatos erősségben alkalmazzuk a masszázsfogásokat a szív illetve a vénás keringés irányában. Az alapfogások: simítás, dörzsölés, gyúrás, ütögetés, vibráció.
Vissza


TALPMASSZÁZS:


Kínából, ás Indiából származik az a gyógymód, amely a láb és kéz reflexzónáinak maszírozásával, nyomásával ér el gyógyító hatást. A lábon és a kézen mintegy 250 aktív zóna található.
A keleti gyógyászat szerint az aktív zónák ingerlésével a testünkben áramló energiával tudunk befolyást gyakorolni. A folyamatos energiaáramlás feltétele a szervezet egészséges működésének. Energiatorlódás vagy energiahiány egy szervben, majd az egész testben betegséget okoz. Ha tehát az aktív zónákkal az energiaáramlás zavarát meg tudjuk szüntetni, ez gyógyító hatású lehet..
A gyakorlat azt mutatja, hogy a masszázsnak a következő hatásai vannak:
-Serkenti a vér-nyirokkeringést, az utóbbin keresztül erősíti az immunrendszert.
-Elősegíti a salakanyagok kiválasztását, a szervezetből való eltávolítását
-Szabályozza a hormontermelő mirigyek működését
-Fájdalomcsillapító hatása van
Vissza


INDIAI FEJMASSZÁZS


Indiában a nők, a férfiak és a gyerekek által ősidők óta követett hagyomány, hogy a hajuknak egészséges csillogást kölcsönözzenek. Az indiai fejmasszázst nem csak a fejen végezzük, ahogy azt a neve sugallja, hanem az arcon, vállon és háton is. Ezek mind olyan területek, ahol a rossz testtartás, felgyülemlett érzelmi stressz, vagy a számítógép előtt eltöltött hosszú órák miatt feszültség halmozódhat fel.
A masszázs számos különböző mozdulattal segít ellazítani a megfeszült izmokat, serkenti a vérkeringést, gyorsítja a méreganyagok kiválasztását, ilyen módon csillapítja a fejfájást, szem megerőltetését., valamint növeli az ízületek mozgékonyságát. Hozzásegít továbbá a mélyebb légzéshez, ami fokozza a friss oxigénnel teli vér áramlását az agyba, ezáltal letisztultabb gondolkodást, erőteljesebb koncentrációt és jobb emlékezőtehetséget tesz lehetővé. Ez a gyógyító kikapcsolódás időt ad a zaklatott élményeknek egy kis pihenésre, erőgyűjtésre, és képessé tesz bennünket arra, hogy életünket más szemszögből nézzük. Felvillanyozó és egyben békés érzés, melyet gyakran relaxált éberségnek neveznek, amely nyugodtabb alvást, megnövekedett energiát és életerőt eredményez, továbbá enyhíti a stresszt és akisebb fokú depressziót.
A kezelés fél órát vesz igénybe, majd fél órát javasolt még pihenni illóolajban, utána a hajat megmossuk, majd a frizurát elkészítjük. A masszázs úgy is lehetséges, hogy a hajat nem olajozzuk be.
Vissza



A MASSZÁZSRÓL


A masszázs az emberiség történetével egyidős, a legősibb kezelési módszer.
A kéz az ember legrégibb munkaeszköze, amellyel a fájdalmas testrészeiket , nyomkodva, gyúrva, simogatva alkalmazták, s ezzel a fájdalmait csökkentették. A Föld minden természeti népe alkalmazta a masszázst főleg fáradtság esetén, rándulások gyógyítására, fájdalomcsillapításra, utókezelésre, sőt, akár a szülés gyorsítására. A különböző kultúráknak megfelelően valódi masszázsrendszerek alakultak ki. Az ösztönös fogásokat a történelem előtti idők embere is alkalmazta, később talán tudatosan finomította.
Kínában a masszázs ősrégi tudomány,melyet 4000 évvel ezelőtt ismertek és alkalmaztak.
Hippokratész (i.e. 460-377) híres görög orvostól ered az a mondás, miszerint " Az orvosnak sok mindenben jártasnak kell lennie, ezek közé tartozik a maszírozás is."
Európában a masszázst az 1500-as évektől kezdték gyógyító céllal alkalmazni. A anatómia és a sebészet reneszánsz kori fejlődése fordította a figyelmet a maszírozás felé.
Vissza


MIKOR FORDULJUNK MASSZŐRHÖZ?


1. csoportba tartozik a megelőzés, illetve a kisebb fájdalmak, egyéb problémák általában, mikor :
- keveset mozgunk
- vagy éppen izomlázunk van a sok sporttól
- vagy egyoldalú a megterhelésünk fizikai munkánk során
- vagy túl sokat ülünk,
- vagy nagyon stresszesek vagyunk
- rossz a testtartásunk
- rosszul alszunk
- kevés az energiánk fizikailag
- nehezen koncentrálunk
- rossz a hangulatunk

A fenti tényezők mind elősegíthetik az izomcsomók kialakulását, amit még betegségek, fertőzések, megfázás, tartós hideg, huzat még jobban fokozhat.
Természetesen a rendszeres nyújtás-főként a reggeli jóga elengedhetetlen lenne a mindennapjainkban.
Ha ezt rendszeresen is végezzük, még akkor is oly sok élettényező van, ami mindezen problémákra rásegít, és azt már csak a nyújtásokkal sem tudjuk megoldani.
Itt érdemes felkeresnünk a masszőrt, aki szétoszlatja az izomcsomóinkat, és elláthat minket tanácsokkal az egészséges életmódra vonatkozóan, illetve hogy milyen rendszeresen érdemes kezelésre járnunk.
2. csoportba a komolyabb reumatológiai betegségek tartoznak
Itt már komolyabb mozgásszervi betegségeknél, amik az évek során, főként idősebb korra alakulnak ki
-a nehéz,egyoldalú munka
-nem megfelelő (nedves, hideg) környezetben végzett munka
-mozgás-edzés hiánya
-balesetek-törések
-túl sok lelki megterhelés, trauma
Ilyen betegségek pld.:
- gerincsérv
- gerincferdülés
- háti görbület fokozódása, vagy elégtelensége
- ágyéki görbület túlsúlya, vagy kiegyenesedése
- reumatoid artritisz
- ízület artrózisa
- alagút szindróma
Ezeknél a betegségeknél már az orvos kiegészítő terápiákat is javasol, előír a masszázs mellett. Elengedhetetlen a gyógytorna, mellette fürdők, pakolások,ultrahang, elektromos kezelések, belsőleg porcképző kapszulák…..
Mindkét esetnél érdemes megemlíteni, és megpróbálni az alternatív kezelési módokat is: pld. manuálterápia, mágneses kezelések, akupunktúra.
Javasolhatja az orvos, de a gyógymasszőr is.
Vissza


Tudnivalók első alkalomhoz a masszőrnél


Mikor bejelentkezel masszázsra, tájékoztatlak a kezelés fajtáiról, időtartamáról, és az árakról. Ha valamilyen súlyosabb betegséged van, mindenképpen jó, ha jelzed.,már a telefonban.
A kezelés időpontja előtt 2 órával már nem tanácsos étkezni, ha muszáj, legfeljebb egy db. gyümölcsöt., mert ha szédülsz az éhségtől, az sem jó.
Mikor megérkezel, kikérdezlek a betegségeidről, és az aktuális állapotodról, hogy kizárjuk az ellenjavallatokat.
Lehetőséged van masszázs előtt, és után is zuhanyozásra.
Egy öltözőbe kísérlek, papucsot, törölközőt kapsz, és abban kényelmesen jöhetsz át a helységbe, ahol a masszázs történik.
Mindenkinek alsóneműig kell vetkőzni, tehát az rajtuk marad.
Nem tanácsos ékszereket, főleg nyakláncot hozni,mert azt le kell venni. Hajat össze kell kötni, feltűzni.
Minden testrészt betakarunk, amit éppen nem kezelünk.
Választhatsz natur krém, vagy bizonyos aromás olajok közül. Ehhez figyelembe vesszük igényeid, állapotod, mivel az aromák segítségével még ezen változtatni tudunk. Utóbbihoz szükséges, hogy ne legyen allergiád.
Halk zene szólhat, ha szereted, és csak gyenge világítás.
Nem beszélek, mert hagylak pihenni, elmélyülni. Te is jobban érzed, hatékonyabb lesz, és én is jobban tudok koncentrálni, elmélyülni, és átadni a gyógyító energiákat.
Ha bármi gondod van, érzékeny , vagy erős, azt mindenképpen jelezd, csak így tudlak megismerni. Kérhetsz erősebbet is, de az általában csak mítosz, hogy az erősebb inger jobban lazít. Pont ellenkezőleg.
Vissza


A masszázs hatásai a szervezetre:



izomzat: görcsök, csomók oldása fájdalomcsillapítás,
izomfáradtság csökkenés, izomerő növelés sportolók teljesítménye növekszik
izomtónus fokozás-gyenge, alulműködő izomzatnál
Ízületek: az izomlazítás eredményeképpen az ízületek mozgathatósága javul
idegrendszer: nyugtató, közérzetjavító hatás, kellemesebb, mélyebb alvás
bőrre és a bőr alatti kötőszövetre:
anyagcsere fokozódik, ennek következtében a hámsejtek leválása majd újratermelődése is
-a bőr rugalmasságát, üdeségét biztosító kötőszövet életműködése fokozódik az öregedés folyamata később, lasabb ütemben következik be.
vér-és nyirokkeringésre:
-a tápanyagok és bomlástermékek gyorsabban kicserélődnek, a sejtek életműködése fokozódik méregtelenítés
-a belszervek működése fokozódik
Vissza


A masszázs javallatai:


-mozgásszervi betegségek
-degeneratív elváltozások kezelésére,melynél az izomzat erejét növelni kell
-fájdalmas myalgiák kezelésére
-ödémák felszívódásának elősegítésére
-vérkeringési zavarokban
anyagcsere fokozódik, ennek következtében a hámsejtek leválása majd újratermelődése is
-a bőr rugalmasságát, üdeségét biztosító kötőszövet életműködése fokozódik az öregedés folyamata később, lasabb ütemben következik be.
vér-és nyirokkeringésre:
-a tápanyagok és bomlástermékek gyorsabban kicserélődnek, a sejtek életműködése fokozódik méregtelenítés
-a belszervek működése fokozódik

A masszázs ellenjavallatai:


-láz, fertőző betegségek
-legyengült, leromlott állapotú emberek
-bőrbetegségek
-tüdő, mellhártya heveny megbetegedése , TBC
-vérzékenység
-rosszindukatú daganat
-friss trauma, törés, operáció
-szívelégtelenség
-epilepszia
-visszértágulat
-mélyvénás trombózis
Vissza



AZ AROMATERÁPIÁRÓL


Számos régészeti lelet igazolja, hogy az illóolajokat az ősi civilizációkban (India, Kína, Egyiptom), vallási szertartások részeként testápolásra-testillatosításra testápoló-és gyógymasszázsra, betegségek gyógyítására, a járványok tovaterjedésének megállítására és a halottak bebalzsamozására már évezredekkel ezelőtt használták.
Az illatos olajok, és gyanták a föníciai kereskedők révén jutottak el Keletről az Arab félszigetre, majd onnan az ókori görög és római birodalmakba. Ezeket az anyagokat nemcsak kozmetikumként, hanem gyógyítási céllal is használták.
A középkori Európában először Spanyolországban, aztán Dél-Franciaországban vált ismertté az illóolajok használata, majd fokozatosan elterjedt Európa valamennyi országában.
A XVI. században már készítettek különféle esszenciákat, például borókából, cédrusból, fahéjból, levendulából, rózsából, zsályából, tömjénből, majd a következő évszázadban további 60 féle esszencia vált ismertté az európai népek számára. (pl. bazsalikom, édeskömény, gyömbér, kakukkfű, kamilla.)
Az illóolajok mintegy 60-250 féle vegyületet magukba foglaló szobahőmérsékleten illékony természetes anyagok. Valamennyi illóolajban van egy-vagy több olyan fő alkotórész amelyek az illóolajok mintegy 90-95 5-át alkotják, ezek fellelősek az adott illóolaj fontosabb tulajdonságaiért.
Az illóolajok főbb hatásai
-antimikrobiális hatás (baktériumok, gombák, vírusok szaporodását, fejlődését gátló hatás) Ilyen pld. az eukaliptusz, kakukkfű, fahéj, kamilla, zsálya
-nyugtató hatás:citromfű, levendula, kamilla
-légutakra gyakorolt hatás: ánizs, édeskömény, eukaliptusz, kakukkfű, zsálya
-bőrvörösítő hatás: boróka, rozmaring
-emésztőrendszerre gyakorolt hatás: ánizs, borsmenta, édeskömény
A masszázs során elsősorban az illóolajok bőrvörösítő fájdalomcsillapító, gyulladáscsökkentő, izomlazító, légzéskönnyítő, nyugtató,elmélyülést segítő hatásait használjuk ki, melyekkel jól kiegészíthetjük a masszázs kedvező élettani, és terápiás hatásait.
Vissza


Mivel egészíthetjük ki a masszázs-kezelést izom-ízületi fájdalmak esetén?


Amit érdemes megtenni:
1. Pakolások
2. Gyógyfürdők
3. Mágnesterápia
4. Jóga, gyógytorna
5. Manuálterápia

1. Pakolások izom, ízületi fájdalmak, gyulladások esetén:
Vegyünk a patikában, vagy a gyógynövényes boltban innorheuma, vagy rozmaring krémet. Vegyünk még egy fekete-nadálytő krémet is. Mindkettőből vegyünk ki egy adagot, keverjük kézben össze, kenjük be a fájdalmas felületet. Ízületeket mindkét oldalon. Visszeres helyeken csak a fekete-nadálytőt szabad feltenni, ez kifejezetten jó is.! Erre helyezzünk körbe egy folpackot, majd tegyünk rá textíliát. Fáslit, vagy csak egyszerűen húzzuk rá a ruhát. Alsóneműt, zoknit.... a testrész helyétől függően.
Így maradjunk pihenő állapotban legalább 3 órát, de legjobb egész éjszaka, ha nem zavarja az alvásunkat.
2. Gyógyfürdők
Kiválóan csillapítja a fájdalmakat, ellazítja az idegrendszert, javítja az ízületek mozgathatóságát!
Beteg emberek kérjék ki orvosuk javaslatát!
Tájékozódjunk a gyógyvíz összetételéről, hatásáról, megfeleljen nekünk, illetve ne legyen ellenjavalt.
Bizonyos szív-és érrendszeri
Aktív gyulladásos
Bőrbetegségek
esetén ne menjünk orvosi vélemény nélkül!
3. Mágnesterápia, mágneságy
Tapasztalatok mozgásszervi betegségek esetén:
gerinc-és porckorongsérülések, (sérvek, idegpályák), törések, zúzódások, ideggyulladás, sportsérülések.
4. Gyakorlatok
Ha tehetjük, minden reggel végezzünk el néhány alap jógagyakorlatot.,és az izmok, ízületek nyújtása után egész napunk kellemesebb, és fájdalommentesebb lesz! Érdemes beiratkozni egy kezdő tanfolyamra. Konzultáljunk gyógytornásszal is, és tanuljuk meg az egyéni gyakorlatainkat.
Kifejezetten javaslom még a Dao-yin gerinctornát. Ehhez találatunk megfelelő oktatókat az Interneten.
5. Manuálterápia
Bizonyos időközönként, évente, félévente szükséges az elcsúszott csigolyák helyretétele,mert ez az egyik legfőbb oka a porckorongsérv kialakulásának. Nem szabad félnünk, csak jó szakembert kell találnunk.!

Porckorongsérvnél javasolt módszerek:
Mc kenzie gyógytorna. Dorn terápia, manuálterápia, Evminov torna, jóga, gyógymasszázs
Vissza


JELEK, HOGY MASSZÁZSRA VAN SZÜKSÉGED:


Már több mint egy hónapja kaptál legutóbb masszázst. A masszázs akkor tud hatékony lenni, ha rendszeres. Normális körülmények között a legtöbb terapeuta havi egy alkalmat javasol, ha viszont fenn áll valamilyen egészségügyi probléma vagy sérülés, akkor ennél jóval gyakrabban érdemes felkeresni masszőrünket.
Ülő munkád van, és szinte semmit nem mozogsz. Autóval jársz mindenhová, nem gyalog, és nem is biciklivel.
Ha sokat mozogsz. Itt a tavasz, ez pedig azt jelenti, hogy sokkal többet mozgunk a szabadban, mint az elmúlt fél évben. A túrázás, biciklizés, futás jobban igénybe veszi testünket, megterhelheti izmainkat, ezért fontos, hogy a masszázs segítségével ellazítsuk azokat, nem beszélve arról, hogy így a sérülések is jobban elkerülhetők.
Fáj a nyakad (vagy a hátad, vállad, csípőd). Ha valami fáj, az a tested egyértelmű jelzése arra, hogy valami nincs rendben. Bármennyire is elfoglaltak vagyunk, nem szabad elhanyagolni ezeket a jeleket, mert ha nem kezeljük, csak rosszabb lesz. Egyeztess egy időpontot a masszőrödnél!
Fáj a fejed. Ha a váll- és hátizmokban feszültségben van, az akár kínzó fejfájásban is jelentkezhet. A masszázs ezen a típusú fejfájáson nagyon könnyen segíthet, sőt, van hogy a migrén típusú fejfájást is enyhíti.
Már nem úgy mozog a tested, mint régen. Talán nem tudod úgy elfordítani a fejed, ahogyan egykor. Talán nem tudod olyan magasra emelni a kezed sem, és a lábujjaidat sem tudod már megérinteni. Bármilyen korlátozás is legyen a testedben, a masszázzsal ezeket fel lehet oldani.
Egyoldalú fizikai munkát végzel. Ami azt jelenti, hogy egyes izmokat túlerőltetsz, amelyek állandóan görcsben vannak,másokat viszont nem dolgoztatsz meg.
Nem alszol eleget. Ha keveset alszol vagy nem elég mélyen, ne hagyd annyiban! Az alvás hihetetlenül fontos, hiszen a szervezetünk ilyenkor gyógyítja magát, a masszázs pedig segít helyreállítani az egészséges alvási szokásokat.
Sok a stressz a munkahelyeden, vagy otthon. Semmire nincs időd, legfőképpen magadra!
Sokszor vagy beteg, és lehangolt. A masszázs segít az immunrendszered megerősítésében, és boldogsághormon termelődik általa.
Vissza